دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
معاون برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان استثنایی از پیوستن دانش‌آموزان و معلمان استثنایی به شبکه شاد طی هفته اخیر خبر داد و بیان کرد هنوز به علت بروزرسانی شبکه گزارش‌گیری برای تعیین آمارها انجام نشده است.
به گزارش آوای خزر، مجید هداوند با اشاره به برخی ابزارهای کمکی مورد نیاز دانش‌آموزان گروه‌های هفت‌گانه با نیازهای ویژه برای استفاده از امکانات آموزش مجازی اظهار کرد: «طی مدتی که از آغاز آموزش‌های آنلاین می‌گذرد همکاران ما به بررسی نرم‌افزارهای مختلف برای گروه‌های استثنایی پرداختند که یکی از این ابزارها نرم‌افزار گویاساز برای آسیب‌دیدگان بینایی است.»

وی ادامه داد: «در این حوزه 4 نرم‌افزار مختلف موجود است که معروف‌ترین‌شان نرم‌افزار «تاک بک» (Talk Back) است که ما این نرم‌افزار را به کارگروه فنی شبکه شاد ارائه دادیم و فعلا این دوستان در حال بررسی شرایط نصب نرم‌افزار روی اپلیکیشن شاد هستند. اگر قابلیت نصب وجود داشته باشد که روی شاد نصب می‌شود و اگر این قابلیت موجود نبود ما از طریق سایر پیام‌رسان‌ها اقدام به نصب نرم‌افزار خواهیم کرد.»

معاون سازمان استثنایی درباره اقدامات دیگر سازمان برای تهیه ابزارهای مورد نیاز گروه‌های بانیازهای ویژه گفت: «برای اینکه بتوانیم نوشتار را به صوت تبدیل کنیم یا صوت را به نوشتار برگردانیم کارگروهی در سازمان تشکیل شده است تا با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها تماس برقرار کند و در صورت امکان این کار را به انجام برسانیم.»

هداوند در ادامه درباره گسترش پوشش شبکه شاد در دانش‌آموزان استثنایی گفت: «تا پایان سال تحصیلی گذشته 100 درصد مدارس ما به شبکه شاد اتصال داشتند. 74 درصد از معلمان و 86 درصد از کلاس‌ها و 51 درصداز دانش‌آموزان کاربر شبکه شاد شدند.»

وی افزود: «با توجه به اینکه شبکه شاد برای دانش‌آموزان استثنایی دیرتر تست شده بود، این آمار آمار خوبی بود. افرادی مثل معلمان رابط تلفیقی، معلمان مراکز مشکلات یادگیری و همکاران مشاوره و توانبخشی، که سال تحصیلی گذشته نتوانستند در شبکه شاد حضور پیدا کنند و گروه خود را تشکیل دهند، امسال دسترسی لازم را کسب کردند و فعالیت‌های خود را در شبکه شاد آغاز کردند.»

معاون توانبخشی سازمان آموزش و پروش استثنایی درباره آمار جاماندگان از شبکه شاد نیز گفت: «البته هنوز هم ممکن است عده‌ای از این همکاران دسترسی لازم را کسب نکرده باشند. از دو روز پیش امکان دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به شبکه شاد ایجاد شده و باتوجه به اینکه شبکه در حال بروزرسانی است، هنوز امکان گزارش گیری فراهم نشده است ولی به محض تشکیل کلاس‌ها و آغاز تدریس معلمان گزارش‌های لازم ارسال خواهد شد.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها